dinsdag 2 september 2014

Lick van de dag #120 metal john rijsdijk A harmonic minor

Vandaag doen we METAL ! Dat mijn goeie vriend John Rijsdijk (beste chauffeur ooit) ook metal kan spelen, wisten jullie waarschijnlijk al. Hij speelt op youtube een metal versie van blue bossa, absoluut het uitchecken waard. John leerde me bij hem thuis deze supersnelle lick op E7. De toonladder daarbij heet A harmonisch mineur. John was een beetje verbaasd dat ik hem binnen een paar minuten kon spelen, maar dat komt denk ik omdat ik ooit 9 maanden aan een judas priest loopje van twee seconden heb besteed :) als je je eenmaal toewijdt dan neem je je technische bagage mee en gaat het steeds makkelijker. Maar dus in het begin is de tip: neem alle tijd van de wereld om een heel klein loopje razendsnel te leren spelen. Bijvoorbeeld deze lick 120 is een hele goeie om je 9 maanden aan te wagen ! Veel succes !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten